úterý 15. prosince 2015

Bezlepková tvarohová buchta

Tvaroh miluju v jakékoliv podobě a v buchtě navíc slouží skvěle jako zvlhčovač. Tohle těsto můžete udělat jako bábovku, muffiny, koláč, cokoliv :). A určitě ho i různě dochutit. Recept mám odsud, odkud i vřele doporučuju recept na muffiny. Když jsem ho dělala poprvé, zdálo se mi to málo sladké, teď jsem tedy trochu přidala, ale ještě pár gramů navíc by tomu neuškodilo, je to ale na chuti každého. Když k tomu ještě vyšleháte šlehačku se zakysanou smetanou, nahoru ovoce, tak to povýší z buchty na zákusek. Těsto je opravdu vlhké a šťavnaté, prostě dobrota.



Na jeden koláč/bábovku je potřeba:

3 vejce
100 ml oleje
200 ml vlažného mléka
250 g tvarohu
170 g rýžové mouky (měla jsem jen 70 g, tak jsem dala 100 g modré Doves farm)
80 g pohankové mouky
165 g třtinového cukru
1 prášek do pečiva (pokud dáte mouku modrou Doves farm, prášku dejte míň-je samokypřící)

Žloutky oddělíme od bílků, opatrně, aby byly bílky opravdu čisté. Žloutky vyšleháme s cukrem, přidáme tvaroh, olej a mléko. Přisypeme mouky smíchané s práškem do pečiva a nakonec ručně a jemně vmícháme sníh z bílků. Sníh je potřeba šlehat v čisté míse, čistým šlehačem se špetkou soli. Řídké těsto vlijeme do vymazané a vysypané formy (pokud chceme, část obarvíme kakaem), vložíme do vyhřáté trouby na 170 stupňů (během pečení si teplotu korigujte podle vlastní trouby, když začne koláč hnědnout, ztlumte a pečte raději déle) a pečeme cca 35-40 minut, pokud budete dělat bábovku, tak déle. S formou po upečení manipulujte bez prudkých pohybů a nárazů, ať koláč "nespadne" :).



Žádné komentáře:

Okomentovat