středa 23. prosince 2015

Bezlepkové linecké

S recepty na vánoční cukroví jdu už asi s křížkem po funuse, ale třeba to poslouží jako inspirace na příští rok. Tohle linecké je od Kitchenette, jen jsem vyměnila mouky a udělala jsem ho z poloviční dávky. Je opravdu výborné, křehké a máslově voňavé.




























Ingredience:

125 g změklého másla
55 g třtinového moučkové cukru (můžeme ho vyrobit pomocí tyčového mixéru)
1/2 lžíce vanilkového cukru
1 žloutek
100 g pohankové mouky
75 g bezlepkové směsi (dala jsem Schar Farine)
kyselá marmeláda na potření

Máslo utřeme spolu se žloutkem a cukry. Přidáme mouky, zpracujeme kompaktní těsto a uložíme ho v sáčku do druhého dne do lednice. Já jsem ho tam nechala jen pár hodin a bylo to v pohodě. Jen jak už bylo hodně povolené, lepilo se, tak jsem ty povolené kousky dávala zpátky do ledničky a průběžně vytahovala. Troubu si předehřejeme asi na 150 stupňů. Těsto vyválíme natenko, vykrajujeme požadované tvary a pečeme je 8-10 minut - jakmile vám začnou růžovět, vytáhněte je, jsou hotové hned. Po vychladnutí linecké sundáme z plechu a natřeme nějakou kyselejší marmeládou. 







Žádné komentáře:

Okomentovat