středa 30. března 2016

Vláčné čokoládové muffiny (bez lepku i s lepkem)

Po takovýchto muffinech jsem dlouho toužila. Jsou krásně vláčné, plné čokolády a hlavně jsou rychlé a na suroviny nenáročné. I bezlepková varianta byla po třech dnech výborná. Recept mám z mých oblíbených Pradobrot, jen jsem dala místo jahod čokoládu. Dělala jsem jak lepkové, tak bezlepkové a obě varianty se fakt povedly. Bezlepkové jsem dělala jen z poloviční dávky a vyšlo to na 11 akorátních muffinů.



Na 11-12 muffinů (tedy poloviční dávku) je potřeba:

125 g bezlepkové mouky (dala jsem modrou Doves Farm/ u lepkových dejte mouku polohrubou)
22 g holandského kakaa
1 lžička prášku do pečiva (pokud dáte modrou DF, kypřidlo už nedávejte)
špetka soli
115 g cukru krupice 
1 vejce
125 g bílého jogurtu
60 ml mléka
60 ml rostlinného oleje
100 g hořké čokolády pokrájené na kousky 

Nejdříve si zapněte troubu na 160-180 stupňů (záleží na troubě) a nachystejte si formu na muffiny. V jedné misce smíchejte metličkou cukr, vejce, mléko, olej a jogurt. V druhé misce smíchejte zbytek sypkých surovin, tedy mouku, kypřící prášek, sůl a kakao. Sypkou směs sypte po částech do tekuté a dobře promíchejte. Nakonec vsypte čokoládové kousky. Těstem naplňte formičky do 3/4 a pečte 18-25 minut a propečenost zkuste pomocí špejle. 
Výborné jsou i jen tak, ale s krémem ze šlehačky a tvarohu budou ještě lepší. 









Žádné komentáře:

Okomentovat