čtvrtek 24. března 2016

Drobenkový koláč s meruňkami

Taky tak milujete drobenku? Já ji můžu i jen tak samotnou, ale v kombinaci se šlehačkou, zakysanou smetanou a meruňkami je to slast. Recept mám opět z Pradobrot, jen jsem zvětšila množství krému a dala mražené meruňky. Formu jsem použila větší než autorka, proto je trošku nižší.



Na jeden větší koláč je potřeba:

Drobenkové těsto

200 g hladké mouky
100 g cukru krupice
1 lžička prášku do pečiva
100 g studeného másla
meruňky nebo jiné ovoce

Krém

250 ml smetany ke šlehání
200 g zakysané smetany/bílého jogurtu
3 vejce
60 g tmavého cukru (pokud je moc hrubý, trošku ho rozemelte tyčovým mixérem, jestli dáte bílý cukr, raději ho uberte, sladí víc)

Drobenka na posypání

120 g polohrubé mouky
60 g moučkového cukru
60 g povoleného másla
(1/2 lžičky skořice)

Nejdříve si rozpalte troubu na 160-170 stupňů, koláčovou formu vymažte másla a dno vysypejte moukou.
V míse promíchejte všechny sypké suroviny na drobenkové těsto a přidejte nastrouhané (na hrubém struhadle) studené máslo. Vypracujte jemnou drobenku a dvě třetiny těsta nasypte na dno formy a upěchujte.
Čerstvé meruňky nakrájejte na kostky. Já jsem měla pouze mražené a ze strachu, že mi rozmočí spodní těsto jsem jednotlivé kousky jemně obalila v mouce a dopadlo to dobře :). Meruňky dáme slupkou dolů na celou plochu těsta a zasypeme zbylou jednou třetinou těsta. Takto dáme koláč péct na 20 minut.
Během pečení si připravíme krém a drobenku. Vejce prošlehejte metličkou v míse a přilijte smetanu, zakysanou smetanu a cukr. Celé to lehce metličkou prošleháme.
Na drobenku jen vše ručně promícháme a vypracujeme jemnou drobenku.

Koláč po 20 minutách vyděláme z trouby, zalijeme krémem, posypeme drobenkou a vrátíme do trouby na dalších 30 minut. Jakmile začne drobenka na povrchu zlátnout, je hotovo.


3 komentáře:

  1. Už pomalu přemýšlím, jaké dobroty zkusím po maturitě, a tento vypadá jako favorit! Takové přesně mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Joo, Kami, je fakt moc dobrej! Ta kombinace voňavyho másla, šlehačky a meruněk je genialní :)). Pak dej vědět, jak dopadl :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat