čtvrtek 24. března 2016

Bezlepkový makovec (bez vajíček)

Po dlouhé době jsem dostala chuť na pořádnou nálož máku. Tento makovec je šťavnatý, opravdu plný máku a vydrží dlouho dobrý. Je spíše hutnější než nadýchaný, ale rozhodně to není na škodu, naopak! Recept mám z Pradobrot, jen jsem ho upravila na bezlepkovou variantu a dělala jsem ho z poloviční dávky. V lepkové variantě dejte mouku polohrubou, bude určitě ještě lepší.



Na menší pekáček je potřeba:

100 g třtinového cukru
75 g bílého jogurtu
150 g mletého máku
250 ml mléka
150 g mouky (dala jsem 100 g modré Doves Farm a 50 g pohankové mouky)
30 g škrobu (místo škrobu jsem dala 30 g směsi Schar Mix B)
1/2 prášku do pečiva (pokud dáte modrou DF, prášek už nedávejte)
3 vrchovaté lžičky jahodové marmelády (dala jsem to jen na doslazení, ale věřím, že to i ovlivnilo strukturu, každopádně dávat ji nemusíte)


Nejdříve si předehřejte troubu na 160 - 170 stupňů a pekáček vyložte pečícím papírem. Cukr smíchejte s bílým jogurtem, mák smíchejte s mlékem a přidejte k jogurtu. Přisypte zbytek suchých surovin a nakonec marmeládu podle chuti. Pokud vám těsto přijde dost sladké, marmeládu nedávejte, záleží na chuti. Ale i s tou marmeládou mi to přijde příjemně sladké. Těsto vlijte to pekáčku a dejte péct na 20-30 minut. Propečenost zkuste pomocí špejle.






Žádné komentáře:

Okomentovat