středa 9. března 2016

Kakaový koláč s jablkovým pyré (bez lepku i s lepkem)

V létě jsem si koupila velkou sklenici jablkového pyré, i když teda vůbec nevím proč, a od té doby ho jen přendávám z místa na místo. Už jsem narazila na pár receptů, ve kterých jde zužitkovat a v tomhle koláči funguje výborně jako zvlhčovač. Jím ho už třetí den a je stále dobrý, příště ho ještě vylepším nějakým dobrým krémem. A taky by v něm byla skvělá skořice, muškátový oříšek nebo/a perníkové koření. Recept mám z tohoto blogu. Dělala jsem bezlepkovou variantu, u lepkové dejte mouku hladkou, bude určitě ještě lepší. Formu použijte klidně menší, alespoň bude koláč vyšší.


Na koláčovou formu o průměru 26 cm je potřeba:

130 g třtinového cukru
2 vejce
60 g změklého másla
250 g neslazeného jablečného pyré
150 g mouky (dala jsem 50 g rýžové, 50 g pohankové a 50 g Scharu Mix B)
2 lžíce kakaa
3/4 lžičky jedlé sody
špetka soli
čokoláda a ořechy na posypání

Nejdříve si nachystejte formu, vyložte ji pečícím papírem a rozehřejte troubu na 160-170 stupňů. Vyšlehejte máslo s cukrem, přidejte vejce a vyšlehejte do pěny. Ve vedlejší misce smíchejte zbylé sypké suroviny a společně s jablečným pyré zašlehávejte k vejcím. Těsto vlijte do připravené formy, posypte kousky čokolády a ořechy a dejte péct na 30 - 40 minut. Propečenost zkuste pomocí špejle. 




Žádné komentáře:

Okomentovat