úterý 2. února 2016

Sušenky s čokoládou (bez lepku i s lepkem)

Už jsem je dělala milionkrát, jak bezlepkové, tak i lepkové a jsou skvělé v obou variantách, jen v bezlepkové se trošku víc rozjedou, ale na chuti jim to neubírá. Na krajích jsou krásně křupavé a uvnitř takové žvýkavé (je to taky chewy type, jak píše Lucie). Já doma nikdy nemám čokoládové čočky, tak vždycky jen nožem "nakrájím" čokoládu, no nevypadá to sice tak efektivně, ale na chuti to poznat není. A taky mám raději když jsou sušenky menší a je jich dost, tak z toho mám vždycky skoro čtyři plechy, klidně ale udělejte sušenky větší, Lucie píše, že jich bude 15 ks. V té větší velikosti budou více chewy. Recept mám tedy od Chez Lucie. Pokud budete dělat lepkovou variantu, dejte mouku hladkou.



na 45 malých / 15 velkých sušenek je potřeba:

150 g mouky (hladké pšeničné, u bezlepku modré Doves Farm nebo jakékoliv jiné)
1/4 lžičky jedlé sody (pokud dáte modrou Doves Farm, kypřidlo už nedávejte)
115 g změklého másla
150 g třtinového cukru (pokud je hodně hrubý, trošku ho rozemelte v mixéru, ať pak nekřupe)
špetka soli
1 velké vejce
100 g čokolády nebo čokoládových čoček

Troubu zapneme na 160 - 180 stupňů (záleží na troubě) a vyložíme si plechy pečícím papírem. V míse utřeme máslo s cukrem a solí a vmícháme vejce. Ve vedlejší misce si smícháme mouku a sodu a po částech ji zpracujeme do těsta. Nakonec vsypeme kousky čokolády a zamícháme. Těsto je takové patlavé a mastné. Pomocí dvou lžiček klademe těsto na plechy s dostatečnými rozestupy, hodně se rozjedou (já dávám 12 mini sušenek na jeden plech). Pečeme dozlatova cca 10 minut, jakmile začnou zlátnout kraje, jsou hotové. Když je tam necháte déle, už nebudou uvnitř vláčné, ale spíše budou celé křupat. Z plechu sundávejte až trošku vychladnou, ať se vám nerozpadnou.





Žádné komentáře:

Okomentovat