pondělí 22. února 2016

Sušenky s vločkami (bez lepku i s lepkem)

Je to trošku zdravější mlsání, ale opravdu jen trošku :). Recept mám opět z Doma navařeno, jen jsem ho předělala na bezlepkový, lepkový bude určitě stejně super. U lepkové varianty dejte mouky celozrnnou pšeničnou (nebo i hladkou, jen to nebude tak zdravé) a vločky třeba ovesné. Jsou moc dobré a dobře pevné, což je u bezlepkových sušenek často vzácnost.



Na 25 větších nebo 40 menších sušenek je potřeba:

100 g bezlepkové mouky (namíchala jsem modrou Doves Farm a pohankovou)
100 g pohankových vloček
90 g třtinového cukru
100 g změklého másla
1 vejce
špetka soli
1 lžička kypřícího prášku (pokud dáte modrou DF, kypřidlo už nedávejte)
50 g čokolády, oříšků, semínek, co vás napadne..


Máslo s cukrem vyšlehejte do pěny a přidejte vejce. Pak už pomocí vařečky vmíchejte vločky a čokoládu/oříšky (dala jsem vlašské a slunečnicová semínka - příště jich ale dám víc), nakonec přidejte mouku se solí a práškem do pečiva. Mísu s těstem vložte do ledničky a mezi tím si rozpalte troubu na 160-180 stupňů (záleží na troubě). Poté tvořte z těsta kuličky (ručně nebo pomocí lžiček), které lehce zploštěte a s menšími rozestupy a dávejte je na plech vyložený pečícím papírem (já jsem dala pár semínek i na povrch). Mně vyšly na dva plechy. Pečte 10-15 minut, až začnou růžovět, jsou hotové.




Žádné komentáře:

Okomentovat